Model transcriere (feedback)

Creat de andreicucuruz, Aug 18, 2024, 04:28 PM

« precedentul - următorul »

andreicucuruz

Citat din: stratocaster din Aug 20, 2024, 03:17 PMNu cunosc legislația în privința aceasta, dar mă întrebam dacă nu este cumva vreo prevedere cu privire la protecția datelor cu caracter personal. Știu că acestea deja apar practic pe scanările ANR ale stării civile, dar nu știu dacă este o "scăpare". Ar fi poate și o întrebare de etică.

Poate pot fi adăugate în baza de date oricum, și în cazul în care este vreo problemă, poate fi adăugată o excepție la afișare.

Da, este și asta o discuție. Acum înțeleg de ce ai fost așa specific cu anul (1948), 75 de ani. Putem foarte bine să le culegem dar să nu le afișăm. 


Citat din: OchelarismeIeftine din Aug 20, 2024, 03:29 PMNu se pare că asta a fost intenția. Menționez însă că cel mai des se menționează data actului de deces, nu a morții, amândouă se trec la rubrica respectivă, sau actele la mențiuni?

Asta am observat și eu, mai mult apare data înregistrării actului (deci cu câteva zile după moarte). Nu știu precis cum ar trebui procedat aici: poate înregistrat doar anul la data decesului (pentru posibilitatea filtrării) iar numărul și data actului la observații. Ce spuneți?

Andrei Jipa

#16
Citat din: andreicucuruz din Aug 20, 2024, 04:21 PM
Citat din: OchelarismeIeftine din Aug 20, 2024, 03:29 PMNu se pare că asta a fost intenția. Menționez însă că cel mai des se menționează data actului de deces, nu a morții, amândouă se trec la rubrica respectivă, sau actele la mențiuni?

Asta am observat și eu, mai mult apare data înregistrării actului (deci cu câteva zile după moarte). Nu știu precis cum ar trebui procedat aici: poate înregistrat doar anul la data decesului (pentru posibilitatea filtrării) iar numărul și data actului la observații. Ce spuneți?

Cred că e o idee bună. Eu am trecut la observații până acum. Un exemplu:
https://genealogica.ro/inregistrare/DNg83K13Eq

Poate putem stabili și un tipar de formulare a observațiilor recurente referitoare la decese, căsătorii etc.

Lutic

Mă gândesc că dacă păstrez aceeași foaie până în 1920 o să ajungă un fișier monstru.  ;D
Cu păstratul ordinii cronologice e mai dificil deoarece oficierul stării civile a cam făcut varză catastiful. Am octombrie, noiembrie apoi iar octombrie.

andreicucuruz

Citat din: Lutic din Aug 20, 2024, 04:48 PMMă gândesc că dacă păstrez aceeași foaie până în 1920 o să ajungă un fișier monstru.  ;D
Cu păstratul ordinii cronologice e mai dificil deoarece oficierul stării civile a cam făcut varză catastiful. Am octombrie, noiembrie apoi iar octombrie.

Nu e o problemă dacă fișierul devine mare (Pentru a păstra validările din coloana erori, atunci când adăugați rânduri noi în Google Sheets, este necesar să trageți ultimul rând care conține validări și să-l extindeți, astfel încât noile rânduri să moștenească aceleași setări).

Nu mă refeream la păstrarea ordinii cronologice a datelor ci la ID-urile evenimentelor. Ele trebuie să rămână cronologice, în acord cu ordinea actelor transcrise.

Lutic

Nu am înțeles asta cu id-urile evenimentelor.
Mai concret dacă după nașteri 1866 continui cu căsătorii 1866, apoi morți același an, apoi iar nașteri, căsătorii, morți 1867 și tot așa până în 1918 fără să amestec dosarele e ok?

andreicucuruz

Da, este foarte bine așa. Ideea era să continuați numerotarea pentru ID-ul evenimentelor (ca în imagine) și după începerea unui nou registru.

Lutic

Am trimis și căsătoriții.
Vă trimisesem săptămâna trecută și transcrierea în format Word pentru morți (Breaza de Sus, jud. Prahova, an 1866). Trebuie să o refac?

andreicucuruz

Da, din păcate, în forma respectivă (word), e dificil de automatizat procesul de aducere în formatul necesar pentru introducerea în baza de date. Trebuie transcris manual.
Dacă aveți posibilitatea, ar fi bine de pus tot în formatul din Google Sheets.

andreicucuruz

Acolo în secțiunea registru, dacă cota 66/1866 este un registru care conține toate evenimentele (nașteri, căsătorii, decese), atunci schimbați descrierea astfel încât să fie reprezentativă pentru întreg registru, e.g. "Registre de nașteri, căsătorii și decese" completând acest registru pentru toate înregistrările.

De asemenea, nu trebuie să înregistrați numele registrului la fiecare eveniment - puteți, pentru ușurință, să completați această coloană doar după ce finalizați transcrierea întregului registru (pentru toate rândurile asociate registrului).

andreicucuruz

Citat din: stratocaster din Aug 20, 2024, 03:10 PMCred că putem să încercăm să adăugăm funcționalități care să ușureze experiența utilizatorului, cum ar fi avertismente și completări automate. Mă gândesc și dacă am putea adăuga niște butoane care să ascundă automat anumite coloane. De exemplu să ascundă coloana "cauzei decesului" pentru acte de căsătorie, sau să permită selectarea unui mod "rapid" care să ascundă toate detaliile (sex, ocupație, statut, domiciliu, etc.) și să păstreze numai datele esențiale (număr, dată, nume).

Presupun că există și multe persoane care deja au lucrat indexări sau transcrieri în tabele. Iar bănuiala mea e că în mare parte acestea sunt cu un eveniment pe rând. Ar fi utilă în cazurile acestea oricum o automatizare a mapării datelor.

Da, ar fi ceva. Să avem mai multe butoane care să ascundă coloanele irelevante în funcție de tipul sursei / nivelul de detaliu (e.g. transcriere tip index naștere/căsătorie/deces, recenzare).

Sau, pur și simplu să multiplicăm foaia pentru fiecare tip de sursă (eliminând coloanele irelevante pentru fiecare).
Iar printr-un dropdown, utilizatorul să poată alege, înainte de a începe transcrierea, să prepopuleze coloanele rol/eveniment cu unul dintre formatele prestabilite (e.g. 1) soț, soție; 2) soț, soție și părinți; 3) soț, soție, părinți, martori, etc.). Astfel, cred că poate merge umpic mai repede transcrierea.

Lutic

Cred că ar trebui, dacă e posibil, că atunci când selectezi un anumit eveniment sa nu mai vezi la roluri toată lista ci doar acelea care se potrivesc.

Andrei Jipa

Citat din: Lutic din Aug 21, 2024, 08:23 PMCred că ar trebui, dacă e posibil, că atunci când selectezi un anumit eveniment sa nu mai vezi la roluri toată lista ci doar acelea care se potrivesc.
Am adăugat o funcționalitate de genul acesta. Selectând evenimentul, vor fi afișate numai rolurile aferente. Dar deocamdată este destul de rudimentar și există niște limitări. Probabil va trebui să implementăm ceva mai robust de tipul propunerii lui @andreicucuruz

Lutic

Citat din: andreicucuruz din Aug 21, 2024, 05:25 PMAcolo în secțiunea registru, dacă cota 66/1866 este un registru care conține toate evenimentele (nașteri, căsătorii, decese), atunci schimbați descrierea astfel încât să fie reprezentativă pentru întreg registru, e.g. "Registre de nașteri, căsătorii și decese" completând acest registru pentru toate înregistrările.

66 este nr. de inventar al dosarului, iar respectivul dosar conține mai multe registre.

08.jpeg

Lutic

Citat din: stratocaster din Aug 22, 2024, 09:25 AM
Citat din: Lutic din Aug 21, 2024, 08:23 PMCred că ar trebui, dacă e posibil, că atunci când selectezi un anumit eveniment sa nu mai vezi la roluri toată lista ci doar acelea care se potrivesc.
Am adăugat o funcționalitate de genul acesta. Selectând evenimentul, vor fi afișate numai rolurile aferente. Dar deocamdată este destul de rudimentar și există niște limitări. Probabil va trebui să implementăm ceva mai robust de tipul propunerii lui @andreicucuruz

Se poate adăuga și în copia locală sau e prea complicat?

andreicucuruz

Citat din: Lutic din Aug 22, 2024, 09:28 AM66 este nr. de inventar al dosarului, iar respectivul dosar conține mai multe registre.

08.jpeg

Interesant. Cota u.a. este oricum 66/1865-1866. Nu îmi e clar, când ați cerut cota, la sală ați primit 2 registre sau doar 1 registru (în care erau înregistrate și Breaza de Sus și Capu Câmpului)?

În orice caz, există două posibilități de înregistrare, fie considerăm două registre:

1) 66/1865-1866 - Registru pentru nașteri, căsătoriți, morți, Breaza de Sus - Stare Civilă - SJAN Prahova
2) 66/1865-1866 - Registru pentru nașteri, căsătoriți, morți, Capu Câmpului - Stare Civilă - SJAN Prahova

Sau unul singur:

1) 66/1865-1866 - Registru pentru nașteri, căsătoriți, morți, Breaza de Sus și Capu Câmpului - Stare Civilă - SJAN Prahova