Secțiune de tip Blog pe website

Creat de andreicucuruz, Aug 02, 2025, 01:25 PM

« precedentul - următorul »

andreicucuruz

Am reușit să adaug o secțiune de tip Blog pe website (https://genealogica.ro/blog) așa cum am propus în urmă cu ceva timp aici  https://forum.genealogica.ro/index.php?topic=39.0

CitatFie că este vorba despre povestea unei cercetări de succes pe una dintre ramurile familiei, a dezlegării unor aspecte din istoria unei localități sau pur și simplu o descriere a potecilor bătătorite pentru a identifica un strămoș  — cred că ar putea fi o modalitate de a inspira și, dacă nu, măcar o ocazie bună (și deseori necesară) de a clarifica și sistematiza documentele și informațiile adunate.
Secțiunea de tip blog este un spațiu dedicat articolelor bine structurate, scrise de utilizatori ai platformei, în care pot fi abordate subiecte de genul următor:
  • Povești de succes din cercetările personale (,,Cum am reușit să-mi reconstitui arborele genealogic până la a șaptea spiță")
  • Ghiduri practice (,,Cum cercetăm actele parohiale din Bucovina", ,,Cum obținem o copie după un act de naștere")
  • Analize tematice (,,Despre răzeșii din zona Neamț", ,,Structura familiilor în Țara Românească în secolul XIX"), etc.
  • Și alte tipuri de articole care pot veni în ajutorul cercetătorului interesat de trecutul familiilor.

Cine poate scrie articole?
Toți utilizatorii care fac parte din grupul ,,Team", dar și cei care au fost activi și implicați pe forum, au deja permisiunea de a crea și edita articole.
Dacă nu aveți încă acces și doriți să contribuiți, vă rugăm să ne scrieți un mesaj:
Utilizatorii care scriu articole vor primi credite suplimentare pentru vizualizarea resurselor inedite din baza de date.

Cum se creează un articol?
Din pagina principală a blogului: https://genealogica.ro/blog, folosiți butonul ,,Creează articol", care vă va duce către formularul de redactare. Veți avea de completat:
  • Titlu (obligatoriu) – trebuie să exprime clar subiectul articolului
  • URL slug – generat automat, dar poate fi editat
  • Rezumat (obligatoriu) – între 100 și 255 caractere, apare în lista de articole
  • Imagine reprezentativă (obligatorie) – afișată în listă și în articol
  • Etichete – pentru organizarea tematică (ex: cercetare, ghid, Țara Românească, etc.)
  • Conținutul articolului (obligatoriu) – redactat cu un editor WYSIWYG, similar cu Word: puteți folosi titluri (H1, H2, H3), paragrafe, text formatat, imagini, linkuri etc.
Așa cum arată articolul în acest editor, așa va arăta și în pagină după generare. După creearea articolului, utilizatorul va putea reveni asupra lui pentru eventuale editări / adăugiri.

Important este ca textul să aibă o structură clară, cu secțiuni, titluri și paragrafe, pentru a fi ușor de parcurs și util cititorilor.

Firește, dacă întâlniți probleme la generare sau bug-uri de orice fel, vă rog să îmi transmiteți.