Organizarea cercetătorului genealogic

Creat de Andredass, Sep 12, 2024, 12:03 AM

« precedentul - următorul »

Andredass

Salutare,
Aș dori să aflu cum organizați concret rezultatele cercetării genealogice familiale. În afară de clasicul arbore genealogic (creat probabil pe site-urile Ancestry, MyHeritage, DNA Painter etc.), unde sunt înregistrate numele și datele de naștere și de deces ale strămoșilor, mă întrebam cum (și dacă) organizați informațiile suplimentare și documentele relevante (de exemplu, cele de stare civilă)?
Aveți tabele Excel separate, unde pentru fiecare strămoș notați anumite informații sau observații? Salvați documentele (fotografii, capturi de ecran, documente originale) doar pentru ascendenții direcți sau și pentru alți membri ai familiei (frați, surori etc.)?

Adresez această întrebare deoarece doresc să îmi organizez la rândul meu informațiile într-un mod cât mai eficient.

Mersi.

Emanuel

#1
Buna
Eu folosesc diferite programe, de ex. Ahnenblatt 4 si FTM (Family Tree Maker 2019), ambele in limba germana.
Acolo pot salva documente, separat pentru orice eveniment, poze,localitati, etc. Cu ambele programe pot edita un fel de carti cu toate evenimentele familiei in mod cronologic sau dupa familii, arbori genealogici  etc, etc..

PS Programul Ahnenblatt 4 se poate seta si in limba romana !

andreicucuruz

Ai câteva informații și aici: https://forum.genealogica.ro/index.php?topic=69.0

În principiu, ar fi recomandat un program offline (cum e Family Tree Maker, Gramps sau altele de acest gen) în care să poți ține evidența persoanelor, legăturilor și a surselor în mod eficient. Aceste programe pun la dispoziție modalități de export în diferite formate care pot fi încărcate la rândul lor pe alte platforme.

Lutic

Ani de zile am folosit Legacy Family Tree. E foarte bun. Are totuși un mare dezavantaj și anume nu are o versiune online sau măcar o aplicație pentru telefon. Acum folosesc Family Tree Builder de la MyHeritage. Încă mai descopăr chestii la el, dar mi se pare destul de bun. Este conectat direc cu site-ul și cu aplicația Myheritage, ceea ce ajută când ești pe la rude și afli că cineva a murit sau că o verișoară de gradul nșpe a născut.

Andrei Jipa

Citat din: Andredass din Sep 12, 2024, 12:03 AMSalutare,
În afară de clasicul arbore genealogic (creat probabil pe site-urile Ancestry, MyHeritage, DNA Painter etc.), unde sunt înregistrate numele și datele de naștere și de deces ale strămoșilor, mă întrebam cum (și dacă) organizați informațiile suplimentare și documentele relevante (de exemplu, cele de stare civilă)?
Eu copiez documentele (acte, articole, scrisori, înregistrări) în foldere separate pentru fiecare persoană, denumindu-le după un tipar (nume, anul nașterii, tipul documentului). De obicei copiez în folder și o singură fotografie reprezentativă, "de profil". Restul fotografiilor sunt organizate pe evenimente și au etichete în metadate pentru facilitarea căutării.

Citat din: Andredass din Sep 12, 2024, 12:03 AMAveți tabele Excel separate, unde pentru fiecare strămoș notați anumite informații sau observații?
Eu recomand folosirea fișierelor de tip gedcom:
https://www.gedcom.org/
Majoritatea aplicațiilor offline și în browser pot importa și exporta acest tip de fișier.

Citat din: Andredass din Sep 12, 2024, 12:03 AMSalvați documentele (fotografii, capturi de ecran, documente originale) doar pentru ascendenții direcți sau și pentru alți membri ai familiei (frați, surori etc.)?
Eu documentez toți ascendenții și toate rudele colaterale cu partenerii lor, atât de sânge cât și prin adopție. Dar în fotografii marchez toate persoanele.